Coraz bliżej uruchomienia przez Koleje Dolnośląskie nowego połączenia dalekobieżnego z Wrocławia. – Od grudnia jedziemy do Warszawy – poinformował właśnie prezes KD Damian Stawikowski.
Połączenie
Wrocław – Warszawa to jedna z tych tras dalekobieżnych, które Koleje Dolnośląskie zapowiadały od dawna. Byłoby to drugie połączenie komercyjne – po KD Premium Nadmorskim, kursującym z Wrocławia do Świnoujścia, ale jedynie w sezonie letnim. Zresztą przewoźnik województwa dolnośląskiego
potwierdził tegoroczne uruchomienie tego połączenia.
– Jak pamiętacie, o zezwolenie na uruchomienie takiego połączenia wystąpiliśmy już dłuższy czas temu. UTK wydał zgodę. Pociągi do stolicy pojadą z Wrocławia przez Leszno i Poznań. Szczegółów względem ilości par i czasu przejazdu jeszcze Wam nie podam, ale możliwe, że będziemy najszybsi na rynku – napisał w mediach społecznościowych Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Koleje Dolnośląskie do stolicy przez cały tydzień Chodzi zapewne o trzy wnioski o tzw. otwarty dostęp, które w Urzędzie Transportu Kolejowego zostały złożone przez dolnośląskiego przewoźnika 28 lutego 2024 roku. Według tych dokumentów
połączenie Wrocław Główny – Warszawa Centralna – Wrocław Główny maiłoby być realizowane przez cały tydzień. Ze słów szefa KD wynika, że połączenie miałoby ruszyć od 14 grudnia 2025 roku, czyli od wprowadzenia corocznego nowego rozkładu jazdy na kolei.
Odjazd z Wrocławia zaplanowany został o godz. 9:40, a przyjazd do Warszawy Centralnej o godz. 13:35. Po drodze skład KD zatrzymałby się jeszcze na stacjach: Wrocław Mikołajów – godz. 9:46, Leszno – godz. 10:31, Poznań Główny – godz. 11:08, Konin – godz. 11:23, Kutno – godz. 12:29 i Warszawa Zachodnia – godz. 13:30.
W drugą stronę odjazd z Warszawy Centralnej wyznaczony został o godz. 17:15, a przyjazd do Wrocławia Głównego na godz. 21:10. Na stajach pośrednich skład KD zatrzymałby się o: godz. 17:22 – Warszawa Zachodnia, godz. 18:21 – Kutno, godz. 18:57 – Konin, godz. 19:45 – Poznań Główny, godz. 20:21 – Leszno i godz. 21:05 – Wrocław Mikołajów.
Czym KD chcą jeździć do Warszawy?
Koleje Dolnośląskie wskazały we wniosku jednostki 45WE oraz 48WEc jako podstawowe pojazdy do obsługi połączenia Wrocław – Warszawa. Zarówno Impuls 2, jak i Elf 2 to pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Co ciekawe przewoźnik, w przypadku dużego zainteresowania, dopuszcza zestawienie podwójne, czyli skład 180-metrowy.
Jakie mogą być ceny biletów? Tego szef KD jeszcze nie zdradził. Można jedynie przypuszczać, że będą nieco niższe niż od tych, które w klasie drugiej oferuje PKP Intercity. Na pociągi kat. IC to koszt od 73 do 79 zł – w zależności od trasowania.